17.12.11

Lørdag (903).

Morgenvægt:
66,5 kg

Igår oplevede jeg et fænomen, jeg har oplevet så mange gange før. Jeg kan drikke, drikke, drikke hele dagen og skal næsten ikke tisse, hvilket resulterer i, at en hel del vædske er hobet op i kroppen, når jeg vågner næste morgen, selvsagt med en forhøjet vægt til følge. I løbet af den følgende dag (idag) skal jeg så tisse meget mere, end mit vædskeindtag berettiger til. Og imorgen er det hele så mere eller mindre i balance igen. Mystisk ... men som sagt velkendt for mig, så sådan skal det nok bare være :-)

Tur 1:
18,4 km á 4.58 min/km.
Løb med Lars Vels*. En fin tur ud igennem Undallslundskoven, Skrikes Plantage og Neckelmanns Plantage, afsluttende med 3*200 gps-meter på let stigning á 35, 34 og 32 sekunder => for at få lidt "hastighed i benene" ;-)

Tur 2:
5,7 km á 5.04 min/km.
Løb med Anne Mette Kleis-Kristoffersen**. En tur rundt om Søndersø i jævnt tempo.

Diverse styrketræning. 

*Lars Vels er endnu én fra det fine udvalg af spændende løbekammerater, jeg er heldig at have. Lars er en super sej og snart temmelig rutineret marathonløber m.m., for hvem noget rent løbemæssigt aldrig er kommet helt forærende, men som via ufatteligt hårdt slidt med mange lange uger mellem 140-180 km alligevel har formået at realisere nogle rigtig gode tider; f.eks. godt 18 minutter rundt om Søndersø, godt 1:12 på ½ marathon, og desværre endnu lige et par sekunder over de 2:30 på marathon. Lars har et stort set altid dejligt humør og er god at drøfte/gennemanalysere såvel konkurrencer som træning med = altid noget at snakke om på en god lang træningstur. Lars har lige haft en skadesperiode, men på vej tilbage nu. Hvad forårsmarathon angår prøver jeg at motivere ham til at tage med til Rotterdam. Det kunne være så fedt. Men valget skal jo være det rigtige for os begge. Så lige nu ligger det vist ikke helt fast. Jeg håber, du tager med Lars, for du vil være én af dem, jeg helst tabe til, hvis det endelig skál være ;-)

** Anne Mette er min bedste ven. Vi har løbet sammen on-off siden 2001, og jeg har det held - udover værdien af et super venskab - også at få lov til at hjælpe med hendes træning. Lige siden jeg lærte Anne Mette at kende, har det været tydeligt, at hun godt kunne finde ud af at vende skosnuderne fremad. Altid har hun kunnet levere pænt gode resultater baseret på kun meget beskeden træning. Og altid har der været indikationer på, at det sagtens kunne blive til noget mere. Men i mange år har løb af forskellige årsager kun været noget sekundært i Anne Mettes liv, bortset fra få korte perioder, hvor fokus blev lidt større; typisk op imod nogle af de marathonløb, hun har gennemført. Siden 2009 er det dog blevet til løb helt fast og med stadig stigende træningsmængde begynder det at se temmelig interessant ud nu. Her i 2011 er det bl.a. blevet til en 10 km på 39.38, en ½ marathon på 1:26.09 og en marathon på 2:59.21. Tider som dog for alle tre's vedkommende med pæn sandsynlighed kan forbedres også i 2012.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar