04.01.12

Onsdag (921).

Morgenvægt:
64,8 kg.

Træning 1:
12 km á 5.15 min/km.
Løb med Anne Mette. En stille og rolig tur i jævnt tempo på blandet grus/asfalt. Stadig visne ben.

Træning 2:
5,6 km á 3.00-6.00 min/km.
Løb igen med SIK/Team Viborgs U15 og U18 piger. 27 spillere og et pænt antal trænere/forældre var mødt frem. Rigtig sjovt. Og dejligt, at jeg ikke havde skræmt dem helt væk sidste gang :-) Idag løb jeg med på lidt af det trods trætte ben: 4*180 meter á lidt under 3.00 min/km tempo. Respekt for, hvor høj fart sådan nogle tøser rent faktisk skyder! Og stolt over, at Nadia bestemt ikke var én af de bageste. Jysk underdrivelse ;-)

For 23 år siden (1989), da jeg var halvt så gammel som idag, løb jeg Rotterdam Marathon for første gang. Tiden blev da 2:33.44, hvilket var ny PR. Et blik i min gamle træningsdagbog viser, at jeg havde god kontinuitet og sammenhæng i min opbygning frem mod løbet med 80-120 km/uge. Altså stort set samme mængde, som jeg forventer at få nu igen. Men jeg trænede hurtigere, end jeg gør idag. Væsentligt hurtigere! Den 4. januar 1989 løb jeg således en 18,3 km tur på 1:12.15 (3.57 min/km) med 39.06 på de første 10 km. Dagen før dét havde jeg løbet fartleg med 7*4-800 meter, og 2 dage før blev det bl.a. en tur rundt om Søndersø på 20 min. = 3.30 min/km. Hold da op, jeg må have været frisk dengang! Spændende, om jeg idag, med et minut (eller mere) langsommere pr. kilometer til hverdag og væsentlig sjældnere kvalitetstræning alligevel vil formå at løbe samme tid i Rotterdam? ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar