17.01.12

Tirsdag (934).

Morgenvægt:
66,1 kg.

Træning 1:
5.3 km á 5.17 min/km.
Løb selv. En fin, lille restitutionstur ud gennem Undallslundskoven. Jævnt tempo.

Træning 2:
Diverse styrketræning.

Træning 3:
5,8 km opvarmning á 5.13 min/km.
8*1.000 meter á 3.20,8 - 3.19,9 - 3.20,2 - 3.19,7 - 3.19,4 - 3.20,2 - 3.30,3 - 3.29,3
De første 6 stk. løbet med Christian Kapper, Morten Poulsen og Dennis Lybæk Hansen*. De sidste 2 stk. løbet med Søren Graversen. Alle m/mellemjog á 200 meter. 
3,2 km afjogning á 5.43 min/km. 
I alt 18,4 km.

Løb intervallerne med den sædvanlige tirsdagsflok. Trak føringen af "Gruppe II" på de første 6 stk. og ville egentlig have nøjes med det. Men selskabet i "Gruppe III" lokkede, og så blev det lige til yderligere 2 stk. :-) Bortset fra en rumlende mave hele vejen var jeg relativ frisk. Så super fint :-)

Efter intervallerne var der dejlige, hjemmebagte muffins fra Kappers kone, Trine, og ditto trøfler fra Dennis's kone, Rikke. Mums :-)

*Dennis Lybæk Hansen! Den største, stædigste og mest insisterende fighter, jeg nogensinde har kendt som løber. Ganske enkelt, og uden at nogen anden når op på hans side! Hvilket ikke siger så lidt, taget i betragtning, hvor mange år, jeg har været med i gamet, og hvor mange forskellige stærke/seje løbere, jeg har mødt på min vej. Dennis mødte jeg første gang midt i 90'erne, hvor han som ganske ung dukkede op og begyndte at løbe med i den flok, Jørgen Gamborg og jeg havde omkring os. Bestemt ikke født med nogen (løbemæssig) guldske i munden, kan man vist godt sige om Dennis, uden at han bliver stødt af den grund, og déngang heller ikke på nogen måde som den slankeste i flokken ;-) Men til gengæld med et gåpåmod uden lige og en udvikling som gennem de næste 10 år bare stille og roligt blev til mere og mere; både i takt med at topmaven forsvandt, og med at uendeligt mange intervaller og anden god træning kom i bogen. Mange gode PR'er er det blevet til gennem årene; bl.a. 10 km på 31-et-eller-andet og ½ marathon på 1:09-et-eller-andet. Men mon ikke Dennis aller bedst husker 2007, hvor det som en helt særlig forløsning ovenpå mange års indsats endelig blev til en sejr i det lokale Søndersøløb? Det tror jeg, for som tidligere nævnt er der bare et eller andet med det løb, som overgår alt andet. Når først man står på den liste, så står man der for altid, og enhver der ved noget om løb i Viborg og omegn, husker, anerkender og misunder at man står der. Fordi det er så stort :-) Respekt nok engang, Dennis, for din fantastiske, misundelsesværdige fighterånd, og for dit behagelige, ydmyge væsen på trods af alt det flotte, du sagtens kunne rende rundt og flotte dig af. Som sagt allerede om flere andre fra vort dejlige løbemiljø i byen, er du OGSÅ et aktiv, vi ville være meget kede af at skulle være foruden. Fedt, at du stadig er med, og at du altid ofrer dig så forbilledligt dyrt. Det kan mange lære af :-)

PS: Nå-ja ..... "Gruppe I" ..... idag var det så bare Chris Fischer, som løb 4*2.000 meter á 6.09 - 6.15 - 6.07 - 6.04. Irriterende! Asocialt! Ukollegialt! Blæret! Og pissesejt! Bare det var mig ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar