24.01.12

Tirsdag (941).

Morgenvægt:
63,9 kg. 

Træning 1:
6,5 km á 4.50 min/km. 
Løb med Mogens Jensen. En fin lille tur ud gennem Undallslundskoven i jævnt tempo. Klart frostvejr. Smukt og dejligt. Snak om både uendeligt stort ... og småt. Going with the flow...

Træning 2:
6,1 km opvarmning á 4.53 min/km.
3,0 km á 3.19,6 min/km = 9.58,9 min.
4,4 km afjogning á 4.51 min/km.
I alt 13,5 km. 
Løb med Frederik Kapper*. Skulle have løbet en hel Søndersø, men blev svagpisser efter de 3 km. Uden nummer på har jeg bare aldrig været særlig god til tempoløb, og bliver det vist ej heller nogensinde. Ret heldigt dog, det ikke er omvendt ;-)
16-årige Frederik løb naturligvis hele søen i 19.05 = præcis 3.20 min/km. Godkendt, unge mand! Du er vist back in business :-)

Træning 3:
3,7 km opvarmning á 5.30 min/km.
3*2.000 meter á 7.57,1 - 7.58,0 - 7.38,9 min. med 400 meter mellemjog.
1*1.000 meter á 3.19,7 min.
1,0 km afjogning á 5.48 min/km.
I alt 12,7 km
Løb 2.000 meter med pigerne og 1.000 meter med drengene. 
Ingen kage i aften? Skandale!! ;-)

Alt i alt en fair god dag med 3 træningsture og samlet 32,7 km. Det kan godt være, jeg ikke længere kan løbe så stærkt. Men jeg kan stadig løbe rimelig langt, længe og halvstærkt. Hvad pokker kan man dog bare bruge dét til? Nå-ja..... marathon ;-)

*Frederik Kapper må have nærmere præsentation til gode lige som et par andre træningskammerater fra de foregående dage. Men det skal nok komme :-)

På søndag er der 15 km i Aalborg som en del af DAF's vinterturnering. Hvis vind og vejr tillader det, håber jeg på et godt løb, hvor resultatet vil være velegnet til at smide på vægtskålen og lade indgå i vurderingen af, hvorvidt det går, som jeg håber, med udviklingen af min form. Trækker jeg en lige linie mellem dét, jeg præsterede i Herning til Nytårs ½ Marathon og så de 2:29:30, jeg gerne vi løbe i Rotterdam den 15/4, så skal jeg på søndag løbe de 15 km på 50.30, for at være lige præcis på rette kurs. Kan jeg til gengæld løbe 50.00 rent (eller lige under), vil det betyde, at jeg allerede nu ér i den form, der skal til for at løbe 2:29.30. Det ville naturligvis være luksus :-) Men i praksis er det dog de 50.30, der er målet. Og alt naturligvis under forudsætning af optimale forhold. Resten af ugen står den nu på restitutionsløb. Som næsten altid ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar