27.01.12

Fredag (944).

Morgenvægt:
63,7 kg. 

Træning 1:
8 km á 5.00 min/km.
Løb med Anne Mette*. En tur rundt om Søndersø m.m. i jævnt tempo.

I overmorgen gælder det som tidligere nævnt 15 km gade-/landevejsløb i DAF's vinterturnering i Aalborg. En distance, jeg traditionelt har haft stor glæde af deltage på, både fordi den ofte har ligget rigtig godt til mig, og fordi den er meget brugbar i målingen af, hvor en marathonløber befinder sig rent formmæssigt. Forleden angav jeg min tidsmæssige målsætning til at være 50.30 min. eller hurtigere, under forudsætning af optimale omstændigheder vejr- og rutemæssigt. Og netop det med vejret tegner interessant. Herrernes løb afvikles kl. 14.40, og seneste vejrmelding fra DMI siger 1-2 graders frost, 12-14 sekundmeter vind, og snevejr. Altså et vejr for rigtige mænd! Jeg glæder mig til et barskt og spændende race, men er indstillet på, at det med tiderne måske ikke bliver helt målbart. Og derfor, at det nok en gang i særlig grad vil vise sig relevant at bruge udvalgte konkurrenter som pejlemærker. Her fra byen deltager bl.a. Christian Kapper og Lars Vels, så jeg behøver heldigvis ikke søge længe for at finde nogle, jeg kan sammenligne mig med. Dagsordnen er nærmest allerede sat; det bli'r en dag, hvor jeg vil kigge efter andre. Og andre kigger efter mig ;-)

*Der er ingen genvej til succes! Anne Mette starter dagens løbetur med først 2 minutters "planke" efterfulgt af 3 minutter. Så' man godt begyndt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar