03.03.12

Lørdag (980).

Morgenvægt:
62,1 kg.

Træning 1:
5,8 km opvarmning á 5.42 min/km.
5,72 km tempoløb á 4.27 min/km = 25.28 min. (Søndersø).
I alt 11,5 km.
Løb med Anne. To ture rundt om Søndersø, heraf med den 2. omgang som et trænings-/testløb, hvor Anne satte ny flot PR med 1.16 min. efter et stærkt, progressivt løb og følgende mellemtider: 4.30-4.33-4.26-4.25-4.24-(4.21). Sejt, skat :-)

Træning 2:
Gik 30-45 minutter rundt i Undallslundskoven sammen med familien. Bakke op og bakke ned. Faktisk længe siden, jeg har været derude, både p.g.a. frost, is, mudder m.m. og p.g.a. mit dårlige bentøj*, som p.t. ikke er i stand til at klare hverken stigninger eller ujævnheder. Egentlig grotesk, når man ikke en gang kan følge med på en spadseretur ;-) Nå, men efterhånden som jeg fik gået mig "varm", gik det heldigvis bedre, og skoven var jo dejlig som altid :-)

*Hævelsen har i øvrigt stort set forladt mit venstre ben igen, og dermed er det rent omfangsmæssigt tilbage i normal stand. Men det er så også dét. For læggen er fortsat meget øm i et afgrænset kvadrat á ca. 10*5 cm med samtidige tydelige gule/blå blodudtrækninger i huden. Faktisk klassiske symptomer på, hvad jeg ville kalde en god, gammeldags fibersprængning, men atypisk ved dét, at jeg jo rent faktisk godt kán løbe på det, selv om det dog gør lidt nas. I forgårs løb jeg f.eks. nogle friske intervaller med Anne Mette, og idag lod det sig trods alt også gøre at løbe halvhurtigt sammen med Anne. Så lidt underligt..... Anyway; svaret på, om det vitterlig ér eller ikke er en fibersprængning, må blæse med vinden, for udover hvad der må komme af bud, når jeg nu lægger en håndfuld nye billeder fra idag ud her på bloggen, så gider jeg ikke spilde mere "klogen" på det. Faktum er nemlig, at det heldigivis ikke holder mig helt tilbage. Og at jeg må videre :-)

Hér 5 billeder af status lige p.t.:

Den blå/gule farve i huden kan godt være lidt svær
at fange på kameraet, men ses dog forholdsvis 
tydeligt her. Et større område på læggen. Og et
mindre område helt nede på foden.

Her i en anden belysning. 
Blå/gul nederst på læggen.

Fibersprængning i venstre læg?
Betændt højre achillessene/slimsække.
Tju-hej, hvor det går....

Endnu et forsøg med anden belysning.

Sidste billede for idag...

3 kommentarer:

  1. Var dit læg og fod hævet samtidigt ?
    og havde du en oss svag rødlig farvning på overfoden ?

    SvarSlet
  2. Jeg har samme symptomer på foden og pludselig skarp smerte i slutning af indendørs fodbold - var bange for at det kunne være en blodprop -

    SvarSlet
  3. Husker ikke hævelse af fod eller nogen rødme på overfod.

    SvarSlet