29.03.12

Torsdag (1.006).

Morgenvægt:
61,7 kg. 

Træning 1:
6 km á 5.02 min /km. 
Løb med Anne Mette. En stille og rolig tur rundt om Søndersø i jævnt tempo.

Træning 2:
5,7 km opvarmning á 4.59 min/km.
10 km træningskonkurrence* á 3.22,7 min/km = 33.47 min.
2,4 km afjogning á 5.20 min/km.
I alt 18,1 km

*Løb Danisco Cup i Århus med afprøvning af mit planlagte Rotterdam set-up med sko, indlægssåler, strømper, shorts og singlet. Alt kunne godkendes! Løb som planlagt i et halv-turbo-tempo sammen med de tre forreste (Mikkel Kleis, Jeppe Farsøht og Chris Fischer) ud til 5 km, hvor vi havde 16.26 min. = 3.17,2 min/km. Slog herefter frivilligt op i banen og løb marathontempo (3.30 min/km) de næste 4 km, hvorefter jeg kom til at trykke lidt for hårdt på speederen igen på den sidste kilometer, som derfor gik i ca. 3.20 min. Alt i alt et perfekt træningsløb med god kvalitet / fornemmelse uden at tage fra bunden af tanken.

Resultater fra dagens løb kan findes her ... bemærk som nævnt igår, at jeg løb i Henning Jensens navn. 

Bemærk også h.h.v.:

- Chris Fischer, som løb et jævnt og sikkert løb med 32.54 min., og som skal have tak for så dejligt at brede sine skuldre ud i vinden på første omgang ;-)

- Gert Jakobsen, som løb næsten lige så jævnt tempo hele vejen og fik sat en imponerende flot, ny personlig rekord med 35.04 min. !!

- Lars Hunsballe, som med tiden 38.42 min. gjorde come-back med en flot, negativ split, selv om det desværre ikke fremgår af resultatlisten.

Så jow-jow, der var faktisk fire helt pænt tilfredse løbere i bilen på vej hjem. Alle med hver sine opfyldte målsætninger :-)

 - og Henning; det var bare en super sandwich, jeg fik efter løbet!

Billeder fra idag:







For flere billeder, se:

17 dage igen...

5 kommentarer:

  1. Hej Søren. Tillykke med din gode form. Det ser ud til at du når dit mål. Imponerende!. Men det der med at løbe i Henning Jensens navn.... Hvorfor gør du det? Det undrer det mig at en tidligere seriøs løber, med den brede horisont som du har, kan finde på at løbe i en andens navn. Det kan jo have betydning for andre løbere, rekorder mm. Fair nok hvis det er rundt om søen, men jeg går ud fra at den 10 km du løb var DAF opmålt. Hvis nu "Henning" er 65 år, ja så satte "han" sgu nok dansk rekord. Det du gør, er lige så motionsagtigt i sin tankegang, som hvis jeg tog min konens E-løbs chip på foden sammen med min egen, for at hun ikke skulle miste sin tid til næste år....og vupti måske blev hun så nr. 2 for kvinderne? Der er stort set hvert år den slags i top 10 for kvinder. Og hvor er det synd for dem som så bliver nr. 11. Os som ved bedre bør gøre det bedre. Er du enig?

    SvarSlet
  2. Tak, Per - målet ligger endnu langvejs ude og bliver ingen nem sag. Men ja, formen er ved at være, som jeg kan forvente, den skal blive :-)

    Tak også for "punk"/reprimande. Principielt kan jeg jo slet ikke være uenig med dig ;-)

    Årsagen til, at jeg gør det, er den simple (og uden synderlig overvejelse), at det har været to startnumre, jeg har kunnet overtage franco fra en klubkammerat, der var forhindret i selv at deltage. Han og jeg er vist nogenlunde jævnaldrende, og der er ikke sat nye rekorder i hans navn ;-)

    I øvrigt tror jeg netop ikke, ruten idag var DAF-opmålt. Jeg har i hvert fald ikke set/læst nogle steder, at den skulle være det.

    Bedste hilsner

    SvarSlet
  3. Jeg er helt med på at der altid er en god praktisk grund, til at man ender med andres startnumre på maven. Men hvis man lige tænker den igennem, kan der jo være nogen det går ud over (og det har du naturligvis tænkt over).
    Men da du meget synligt går ud og fortæller om at du løber i andres navne, kan det jo lede andre til at tro, at det er helt okay. Det ses sågar til DM, at man lige låner et startnummer. Så derfor ... os som ved bedre .... ;-)

    SvarSlet
  4. Nej, jeg lægger mig fladt ned ... har ikke gennemtænkt noget ... og er naturligvis helt enig i, at det ikke er ok. Du vil ikke se mig gøre det igen ;-)

    SvarSlet
  5. At dømme på den overhaling i den billedserie, får man en god fornemmeæse af fartforskellen :-)

    SvarSlet