29.05.12

Tirsdag (1.067).

Morgenvægt:
66,5 kg. 

Træning 1:
6,7 km opvarmning á 5.09 min/km.
5,87 km konkurrence* á 3.23,7 min/km = 19.56 min. 
5,7 km afjogning á 5.26 min/km.
I alt 18,3 km.

*Blev nr. 10 i årets Søndersøløb. Havde ingen forventninger/målsætning til min indsats, havde absolut ej heller noget som helst at skyde med, da det gjalt, og gik mere eller mindre kold allerede efter den første kilometer.
Mine mellemtider, som var; 3.10-3.25-3.26-3.33-3.33-2.50(3.15), vidner vist også om behageligt "hygge-mode" undervejs ;-)

MEN .... !!!

Aftenen blev alligevel helt fantastisk. Og ikke bare på grund af den - som altid - super gode stemning, det fantastiske tilskuerfremmøde og et veltilrettelagt arrangement.

Nej, for som den stolteste træner, man overhovedet kan forestille sig, kunne jeg nemlig mindre end to minutter efter, jeg selv var løbet i mål, stå og spejde ned ad opløbsstrækningen og se Anne Mette Kleis-Kristoffersen nærme sig; på vej til at vinde sit første Søndersøløb! :-)

Ufatteligt, utroligt, flot, fantastisk, fortjent og bare så pisse sejt!

Og så endda i et løb / på en dag, som på ingen måde var prioriteret, men bare skulle komme, som det nu kunne. På løbeglæde og motivation, hvis benene var der. Og uden at kunne skuffe, hvis det bare ikke fungerede. 

Som de fleste vil være opmærksomme på, løb Anne Mette jo 2:56.42 til Copenhagen Marathon for bare 9 dage siden, og det skal ikke være nogen hemmelighed, at hun ikke har haft én eneste frisk dag siden. Kun tykke, tykke marathonben, som overhovedet ikke har været til "spræl".

Men spræl var benene heldigvis til, da først løbet gik igang igår. For at bruge et godt gammelt cykelrytter-udtryk, så var der vist diamanter i stængerne. Og kæmpe overskud. Både mentalt til at ville. Og fysisk til at kunne. 

Og så lykkedes det! I mål som vinder af Søndersøløbet 2012. Til publikums hyldest. Til konkurrenter og løbekammeraters anerkendelse. I familiens og sine nærmestes tilstedeværelse. Og med pressens bevågenhed. Sådan, som det er sådan en dag. En dag, man aldrig glemmer. Fordi, det er Søndersøløbet!

Anne Mette har nu løbet Søndersøløbet 4 gange, siden hun kom seriøst igang igen i 2009. Tiderne har udviklet sig som følger:

2009: 25.47 min. = 4.23 min/km.
2010: 24.14 min. = 4.07 min/km.
2011: 23.03 min. = 3.55 min/km.
2012: 21.45 min. = 3.42 min/km. 

Bag udviklingen ligger god gammeldags "Søren Rasmussen træning" + relevant tilpasning og coaching. Samt i helt særlig grad, naturligvis => Anne Mettes egen indsats; i blod, sved og tårer / og gennem ild og vand. Det kan godt være, humlebien ikke skulle kunne flyve. Men den gør det! Helt fantastisk endda ;-)

Herunder et par video'er og billeder fra igår aftes, samt et enkelt iPhone skærmprint fra et par dage tidligere ;-)

Nr. 7-10 hos mændene; Rasmus Futterup, 
Rasmus Sigvardsen, Kasper Lyngholm 
- og undertegnede ;-)
 
 AM på vej i mål...
 
Kvindernes præmieoverrækkelse...

AM på vej i mål...

To stolte vindere af Søndersøløbet 2012
Anne Mette Kleis-Kristoffersen og Thijs Nijhuis
- stort tillykke også til sidstnævnte :-)

Når en coach gi'r sin løber noget at tænke på...

Min altid omsorgsfulde kæreste tager
sig bekymret af en træt veninde...

Se den samlede resultatliste hos Ultimate Sports Service.
Se diverse avis-artikler og billeder hos Viborg Stifts Folkeblad.

Next stop for undertegnede => Stockholm Marathon på lørdag. Sammen med Anne. Så' det nemlig vores tur :-)

1 kommentar:

  1. Diamanter i benene... det ved vi hvad er! :)
    Super flot løbet af hende! stort tillykke :)

    SvarSlet