20.06.12

Onsdag (1.089).

Morgenvægt:
68,3 kg. 

Træning 1:
12,1 km á 4.57 min/km. 
Løb med Anne Mette Kleis-Kristoffersen. En fin tur ud i det blå i jævnt tempo.

Træning 2:
5,7 km opvarmning á 4.52 min/km. 
5,0 km konkurrence* á 3.20 min/km.
3,3 km afjogning á 5.20 min/km.
I alt 14,0 km. 

*Midsommer Stafetten (3*5 km) i Skanderborg, hvor vi fra VIBORG deltog med tre hold, et MIX-hold, et KVINDE-hold og et HERRE-hold. Og lad det være sagt med det samme; bordet blev ryddet! Vi kom, så og sejrede i alle tre klasser :-)

Arrangementet var som udgangspunkt rigtig godt med hyggelige rammer på plænen bag Skanderborghus, en flot og let kuperet skovrute rundt i Dyrehaven, en lækker frokostkurv m.m. efter løbet samt diverse andre småting, som gjorde det til et rigtig dejligt sted at være. 

Desværre var der dog en enkelt mindre skønhedsplet. For af uransagelige årsager havde man fra arrangørernes side valgt, at uanset at man sirligt skal angive deltagernes respektive køn, når man tilmelder sit hold, og uanset at man i resultatlisten opererer med tre klasser (mix/kvinder/mænd), så var der ved den afsluttende hyldest kun én fælles/overall præmierække!? Altså skulle pigerne konkurrere på lige fod med mændene. Det er alligevel første gang i min 25-årige løbekarriere, at jeg har oplevet dét. For vores mix-holds vedkommende var denne udfordring til at leve med, fordi holdet faktisk endte på løbets samlede 2. plads (der var præmier til de første 3 hold samlet), men for vores rene pigehold, som vandt sin række, men "kun" endte på en 7. plads i det fælles klassement, var det lidt af en lang næse at blive overset ved den afsluttende ceremoni. Ikke mindst fordi, pigerne faktisk var dem, der i de respektive tre klasser vandt aller mest suverænt. Mere end 7½ minuts forspring til det næste hold!

Vindere af kvinde-klassen:
 Vibeke Houlborg: 18.09 min.
Ditte Bang Skovgård-Hansen: 20.30 min.
Louise Bækby Hansen: 18.51 min.

Vindere af mix-klassen:
Kasper Lyngholm: 17.27 min.
Christian Kapper: 17.00 min.
Kirstine Bach Storgaard: 21.09 min.

Vindere af herre-klassen:
Søren Rasmussen: 16.40 min.
Chris Fischer: 15.53 min.
Lasse Lauritsen: 17.56 min. 

 Efter 5 kilometer rundt i Skanderborgs Dyrehave
sidder man bare bedre ... i et par Karhu Flow ;-)

Dagens samlede resultater kan findes her:

Og til afslutning => tak til Anne og Maise (Chris' datter) for god og begejstret support samt tæppebestyring ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar