26.09.12

Onsdag (1.187).

Morgenvægt:
64,4 kg. 

Træning 1:
12,0 km á 5.03 min/km.
Løb med Anne Mette. To ture rundt om Søndersø. Jævnt tempo.

Træning 2:
Styrketræning = planken i 3.00 min.

12 dage er nu gået, siden jeg startede min lille intensive slankekur, og det er på det nærmeste gået dobbelt så godt som forventet. Min morgenvægt har dag for dag udviklet sig som følger:

14/9 - 69,4 kg.
15/9 - 68,4 kg.
16/9 - 67,9 kg.
17/9 - 67,4 kg.
18/9 - 67,1 kg.
19/9 - 66,8 kg.
20/9 - 66,5 kg.
21/9 - 66,1 kg.
22/9 - 66,4 kg.
23/9 - 65,7 kg.
24/9 - 65,4 kg.
25/9 - 64,7 kg.
26/9 - 64,4 kg. 

Altså umiddelbart et vægttab på 5 kg på 12 dage. Dog reelt måske kun 4,0-4,5 kg, idet det må formodes, at jeg havde større mave-/tarmindhold (+væske bundet til kulhydratdepoter) den første morgen end de følgende, hvor jeg havde reduceret kostindtaget betragteligt.

Flere har spurgt, hvad jeg har spist igennem sådan en periode. Jeg har ikke skrevet det ned, og kan derfor ikke redegøre for det minutiøst. De fleste af dagene har jeg dog indtaget nogenlunde som følger:

1 banan
50 gram ruggryn
0,5 liter Cheasy youghurt (0,1%)
1 hjemmebagt bolle
1 frugtstang á 25 gr.
2-3 tomater
½ agurk
5 mandler
5-10 rosiner
20 goji-bær
5 vingummibamser
Spinatblade ad libitum
Icebergsalat ad libitum
Kaffe
Vand
Kaloriefri ice-tea
2 fiskeolie-tabletter

Jeg har imidlertid også syndet. En enkelt dag har således været suppleret af et par æbler. En anden dag af en enkelt mager müsli-bar + en halv liter sukkerholdig sodavand. En tredie dag af én stor kødbolle og nogle riskiks Og så var der også en dag med noget majs og tun. Men det er vist dét...

Sundt? Næppe*; men effektivt!

Det pudsige er i øvrigt, at hvor man de første dage af sådan en kur går rundt og er sulten hele tiden, så aftager det markant undervejs, så der efter ret kort tid faktisk ikke skal ret meget til at mætte. Tilsvarende opleves de første dage et energitab, men det bliver underligt nok også mindre udtalt efterhånden. Igennem dagens timer er det ikke noget, jeg har tænkt på de sidste 5-6 dage, og på en løbetur som igår aftes, hvor jeg godt nok følte mig sukkerkold under opvarmningen, så var det helt fint, da jeg satte farten lidt op. Jeg skal ikke kunne forklare, hvorfor det er sådan, men kan blot konstatere, at det ér det. Tænker dog lidt, at det måske er lige som med en bil. Den kan jo også køre fint mange dage uden at fylde ny benzin på, hvis blot der som udgangspunkt er en god tankfuld at tage af ;-)

*Dérfor gælder det om at holde i tide ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar